(photo credit: thebudgetdecorator)

Fiecare dintre noi are, cu siguranta, cateva reguli in ceea ce priveste curatenia unei camere. Cand vine vorba de dormitor, insa, lucrurile sunt usor mai complicate. Probabil, si tu te-ai plans, la un moment dat, de faptul ca nu mai reusesti sa te odihnesti ca inainte ori ca te trezesti mai obosit decat seara precedenta. De ce? Intrucat nu tii cont de cateva aspecte.

Iata schimbarile pe care trebuie sa le faci in dormitor pentru ca de-acum sa dormi foarte bine:

1. Decoreaza camera in culori neutre. Renunta la rosul puternic sau galbenul strident. Ca sa te odihnesti si sa te relaxezi, in special dupa o zi stresanta, ai nevoie de un decor in culori linistitoare, care calmeaza. Bleu si verde pal sunt doua alegeri foarte bune. In urma unui studiu efectuat in urma cu aproximativ 4 ani, s-a concluzionat ca persoanele care aleg o camera in culori neutre, relaxante, dorm mai mult decat cele care prefera decorul in nuante puternice.

2. Alege draperii inchise la culoare. Ceasul nostru intern se activeaza automat atunci cand lumina patrunde in camera. Asadar, daca vrei sa dormi mai mult dimineata, trage draperiile pe fereastra.

3. Mentine ordinea. Cum anume? In primul rand, incearca sa pui lucrurile la locul lor dupa fiecare utilizare. Daca se deterioreaza, repara-le. Daca nu pot fi reparate, arunca-le. In al doilea rand, nu mai pastra absolut toate cutiile. Sigur nu vei avea nevoie de ele. Procedeaza la fel si in cazul articolelor vestimentare.

4. Seteaza o temperatura putin mai mica. Se pare ca o temperatura de aproximativ 18-20 de grade Celsius iti poate asigura un somn linistit si odihnitor. Mai mult, studiile arata ca astfel e stimulata si arderea caloriilor.

5. Curata salteaua. Doar pentru ca schimbi regulat cearsafurile si cureti pilota si plapuma, nu inseamna ca nu trebuie sa te ocupi si de saltea. Dimpotriva, aceasta e mediul propice in care se dezvolta bacteriile si acarienii intrucat e mai greu sa o scoti la aerisit si sa o scuturi. Specialistii recomanda ca, o data la 3 luni, sa o intorci pe partea cealalta, ca sa nu se imprime forma corpului tau. De asemenea, e bine sa presari pe ea bicarbonat de sodiu, lunar, sa-l lasi vreo 15-30 de minute, apoi sa-l indepartezi cu un aspirator. Daca pleci pentru cateva zile de acasa, ridica salteaua de pe pat si sprijin-o de un perete sau dulap. Astfel se va aerisi si se va si usca.

Citeste si despre Cateva trucuri de curatare a saltelei.

6. Fara televizor, laptop, tableta sau telefon! Lumina acestora poate sa afecteze productia de melatonina, iar din aceasta cauza nu te poti odihni cum trebuie. In plus, obisnuindu-te cu tehnologia in dormitor, in timp iti vei micsora timpul efectiv de somn.

7. Respecta alarma. Daca ai obiceiul sa o setezi la o anumita ora, iar cand te trezeste, sa o amani de cateva ori, procedeaza altfel. Seteaz-o de prima data la ora la care trebuie si ridica-te imediat din pat atunci cand suna. Cum te motivezi astfel incat sa nu mai fii in intarziere? Simplu: muta ceasul cu alarma in partea opusa patului. Ca sa o opresti, va trebui sa te scoli.

8. Parfumeaza discret camera. Lavanda e recomandata intrucat induce relaxarea. Alege uleiuri esentiale sau lumanarele parfumate.



Postat in categoria:     Fără categorie
Nici un comentariu la “Decor pentru un somn odihnitor“

Lasa un comentariu